Sztuka Relaksu

Nie daj się stresowi!

poznaj sztukę relaksu!

Możliwości

Zobacz, czym się zajmujemy.

WARSZTATY
RELAKSACji

WARSZTATY RELAKSACJI

Dwugodzinne warsztaty z wykorzystaniem jogi śmiechu, wybranych technik oddechowych i relaksacyjnych.

szkolenia - stres, mobbing, wypalenie

Szkolenia

Szkolenia dotyczące zjawiska stresu (z relaksacyjną częścią praktyczną) oraz szkolenia dotyczące zjawisk związanych ze stresem: mobbingu, wypalenia zawodowego.

Kursy
antystresowe

Kursy ANTYSTRESOWE

Kilkutygodniowy program dotyczący profilaktyki zdrowia i redukcji stresu, połączony z cykliczną praktyką relaksacji.

JOGA
ŚMIECHU

JOGA ŚMIECHU

Godzina ruchu, zabawy i śmiechu.

Antystresowe warsztaty żywieniowe

Warsztaty żywieniowe

Kilkugodzinne warsztaty dotyczące zasad zdrowego odżywiania w stresie.
Korzyści

Przekonaj się, jak wiele możesz zyskać.

Uczestnicy zajęć nie tylko zdobywają nową wiedzę, ale przede wszystkim doświadczają odreagowania i regeneracji, a przy regularnej praktyce odczuwają lepszą jakość życia, na którą składa się przede wszystkim energia, spokój i radość.

energia

dobrostan fizyczny, odpoczynek,
zdrowie fizyczne

Spokój

dobrostan osobisty, zdrowie psychiczne, niższy poziom stresu, życie teraźniejszością

Radość
przyjemność, zabawa, życiowa satysfakcja, pogoda ducha

Uczestnicy zajęć zyskują:

  • odreagowanie napięcia, odprężenie i regenerację,

  • lepsze samopoczucie (wydzielenie endorfin – tzw. hormonów szczęścia, a zmniejszenie poziomu kortyzolu – tzw. hormonu stresu),

  • poprawę kondycji fizycznej (śmiech uruchamia ponad dwieście mięśni!),

  • wzmocnienie układu odpornościowego (pobudzenie produkcji limfocytów),

  • przyspieszenie przemiany materii (lepszą praca wątroby, trzustki i jelit),

  • stabilizację rytmu serca i ciśnienia krwi,

  • efekt przeciwbólowy (podniesienie progu bólu dzięki endorfinom),

  • lepsze odżywienie skóry (poszerzenie naczyń krwionośnych),

  • lepsze dotlenienie organizmu (podczas śmiechu dostarczamy nawet trzy razy więcej powietrza niż podczas zwyczajnego wdechu),

  • większą kreatywność i łatwiejsze uczenie się,

  • integrację i dobrą zabawę,

  • nową wiedzę i przydatne umiejętności.

    Nasze warsztaty są tzw. naturalnym antydepresantem!

Metody

Dowiedz się, jakimi metodami pracujemy.

Wykorzystujemy przede wszystkim ćwiczenia śmiechowe i oddechowe oraz wiedzę z dziedziny psychologii i biologii człowieka.

Praktyczny warsztat za każdym razem przebiega nieco inaczej (inny zestaw ćwiczeń, zabaw i technik), ale zwykle składa się z:

  • zapoznania i wstępu,
  • rozgrzewki (lekkie ćwiczenia fizyczne, swobodny ruch i taniec),
  • energetyzującej części opartej na zabawach i śmiechu,
  • wyciszającej części opartej na różnorodnych technikach oddechowych i relaksacyjnych,
  • podsumowania.

Sesja ćwiczeń śmiechowych i odreagowania (joga śmiechu, śmiechojoga) to wywoływanie śmiechu za sprawą prostych ćwiczeń i zabaw, niezależnie od odczuwanego nastroju, poczucia humoru czy komizmu sytuacji.
Opiera się na założeniu, że efekty śmiechu wywołanego i naturalnego są dla organizmu podobne.
Wywołany śmiech przechodzi w pewnym momencie w śmiech naturalny. Występuje też zjawisko „zarażania się” śmiechem od prowadzącego i innych uczestników.
Praktyka śmiechu to doświadczenie szczególnie ciekawe dla osób dorosłych – pozwala na przypomnienie sobie dziecięcej zabawy, beztroski, spontaniczności i radości, co jednocześnie bywa dla dorosłych nie lada wyzwaniem.

Sesja ćwiczeń oddechowych i regeneracji polega na świadomym regulowaniu procesu oddychania, który na co dzień odbywa się automatycznie, lecz często nieprawidłowo.
Wiele osób oddycha bardzo płytko albo wstrzymuje oddech, co nasila się w sytuacjach stresowych. Wykorzystywana jest tylko część powierzchni oddechowej płuc, organizm nie otrzymuje odpowiedniej ilości tlenu i nie funkcjonuje optymalnie.
Odpowiednio dobrane i zastosowane techniki oddechowe mogą pomóc w wyciszeniu i osiągnięciu spokoju, a inne podnieść poziom energii i pobudzić do działania.
W trakcie zajęć praktykowane są różne techniki oddechowe.
Jednym z kluczowych celów jest nabycie umiejętności oddychania przeponowego, co jest szczególnie przydatne w stresie.

W zależności od typu zajęć pokazywane i trenowane są różne inne techniki zmniejszające napięcie, min. trening uważności, progresywna relaksacja mięśni, rysowanie/kolorowanie antystresowe, elementy tańca, a nawet ziewanie.

O nas

Poznajmy się bliżej!

Ewelina Supińska

Jestem psychologiem, trenerem oraz instruktorem jogi śmiechu.

Przez ostatnich kilkanaście lat byłam pracownikiem Działów HR w korporacjach i wspierałam innych w rozwoju osobistym poprzez szkolenia i pracę indywidualną.

Współpracowałam z osobami żyjącymi w ciągłym stresie, przeciążeniu, pod presją celów i wyników. Sama także doświadczyłam długotrwałego stresu i osobiście przetestowałam dostępne metody radzenia sobie z nim.

Pośmiejmy się razem!

Więcej o mnie

Wioleta Seń

Jestem biologiem oraz doradcą żywieniowym i popularyzatorem zdrowego odżywiania.

Od blisko dwudziestu lat pracuję jako nauczyciel w szkołach różnego szczebla, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Cyklicznie organizuję warsztaty i dni zdrowego stylu życia

Porozmawiajmy o zdrowym odżywianiu!

Więcej o mnie

Leniwiec Leni

Jestem Leni, moją specjalnością jest slow life i work - life balance.

Prowadzę spokojne życie brzuchem do góry i jak widać jest mi z tym dobrze! Zostałem zatrudniony w Sztuce Relaksu, bo podobno można się ode mnie nauczyć "jak żyć".

Czas na wspólne leniuchowanie!

Więcej o mnie
opinie

Przeczytaj, co uczestnicy mówią o warsztatach.

Blog/Aktualności

Zajrzyj w wolnej chwili.

Close Menu